• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Tokat

Valilikler

T.C. ZİLE KAYMAKAMLIĞI
T.C. ZİLE KAYMAKAMLIĞI
T.C. ZİLE KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Şehitlerimiz Gazilerimiz
  • ZİLE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Zile Kaymakamlığı Etik Komisyonu İlçe İnsan Hakları Kurulu Açık Kapı
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
25
Ocak2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Sivil Toplumla İlişkiler Şefliği
      • İlçe Tüketici Hakem Heyeti
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Şehitlerimiz
    • Gazilerimiz
  • ZİLE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Zile Kaymakamlığı Etik Komisyonu
    • İlçe İnsan Hakları Kurulu
    • Açık Kapı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

İlce Tapu Müdürlüğü

26.06.2019

TAPU MÜDÜRLÜĞÜNE AİT GÖREV/İŞLERE İLİŞKİN BİLGİLER

1.   GÖREV/İŞİN TANIMI

1.   2012/2-1724 Numaralı genelgenin 19 uncu maddesinde sayılan görevleri yürütmek,

2.   Müdürlük görevlilerinden, mevzuata aykırı hareketi görülenler hakkında idari soruşturma yapmak, yaptırmak veya yapılmasını istemek, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin  Yargılanması   Hakkında  Kanunda  belirtilen   yetkili   mercilerce   emir verilmesi halinde inceleme ve ön inceleme yapmak, sonucunu yetkili merciye ve Bölge Müdürlüğüne bildirmek,

3.   İşlerin  hızlı,  sağlıklı  ve  Kamu  Hizmet  Standartlarına  uygun  olarak  yürütülmesi  için personel arasında iş bölümü yapmak, 2009/10 sayılı genelge hükümleri uyarınca yetki devri yaparak yazılı olarak duyurmak,

4.   Personelin hizmet kalitesinin artması için gerekli tedbirleri almak, mevzuatı takip etmek,

hizmet içi eğitimler yapmak,

5.   İzin, rapor, geçici görev gibi her hangi bir nedenle görevi başında bulunamaması halinde, öncelikle müdür yardımcılarından birini, yok ise akitli ve akitsiz işlem yapmaya yetkili diğer memurlardan uygun gördüğü birini mülki amirin onayı ile vekil tayin etmek veya yetki vermek, müdürlük dışına çıktığında ve dönüşünde yevmiye defterine yetki devrine ilişkin kayıt düşmek,

6.   Talep edenlerin, Tapu Müdürlüğüne gelmelerine engel bir durumlarının olup olmadığı hususu  müdür  tarafından  takdir  edilerek,  gerekli  olduğu  anlaşıldığında  ikametgâhta yapılacak akitlerde akit yapma yetkisine sahip memurları görevlendirmek,

7.   Döner sermaye mevzuatı ile verilen görevleri yapmak veya yaptırmak,

8.   Müdürlük  hizmet  binasında,  İl  Afet  ve  Acil  Durum  Müdürlüğü  koordinasyonunda

koruyucu güvenlik önlemlerini almak,

9.   Başka bir yere atanma, memurluktan çekilme, emeklilik gibi sebeplerle görevden ayrılma

halinde devir teslim yapmak,

10. İlgili   mevzuat   uyarınca,   taşınır   kayıtlarının   elektronik   ortamda   ve   dosyasında bulundurmak,   harcama   birimi   yönetim   hesabı   cetveli,   taşınır   sayım   ve   döküm cetvellerinin Taşınır Mal Yönetmeliğinde belirtildiği şekilde tutulmasını sağlamak, her yıl   düzenlenmesi   gereken   cetvelleri   belirlenen   sürelerde   Bölge   Müdürlüğüne   ve Sayıştay’a  göndermek,  5018  Sayılı  Kamu  Mali  Yönetimi  ve  Kontrol  Kanununda belirtilen hükümler çerçevesinde yeniden düzenlemek,

11. Müdürlükte çalışan işçi, sözleşmeli personel ve geçici personelin (4/C), ilişkili olduğu mevzuata  uygun  olarak  ve  süresinde  mali  ve  özlük  işlerini  yürütmek  ve  takibini sağlamak,

12. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve bu kanuna göre çıkarılan yönetmeliklerce verilen

görevleri yapmak,

13. Cevaplı  teftiş  raporları  hakkında  müdürlük  görüşünü  belirttikten  sonra  raporu  Bölge Müdürlüğüne  göndermek,  raporlarla  ilgili  olarak  verilen  emirleri  zamanında  yerine getirmek,

14. Müdürlük sicil  ve belgelerinin  mevzuata uygun olarak arşivlenmesini  ve güvenliğini sağlamak,

 

15. Müdürlük   görevlilerinin   yıllık   izinlerini   müdürlük   işlerini   aksatmayacak   şekilde, mevzuata uygun olarak planlamak ve uygulamak, izin belgeleri ile sağlık izin onaylarının bir suretini geciktirmeden Bölge Müdürlüğüne göndermek,

16. Mevzuata  aykırı  istemleri  Medeni  Kanun  ve  Tapu  Sicil  Tüzüğünün  ilgili  maddeleri gereğince ret etmek, bu karara karşı ilgilisinin Bölge Müdürlüğüne itirazı halinde gerekli evrakları 7 gün içerisinde Bölge Müdürlüğüne göndermek,

17. Bölge  Müdürlüğüne  soru  konusu  edilecek  yazılarda  tereddüt  gerekçesi  ve  Müdürlük görüşünü belirtmek, 2009/10 sayılı genelge gereğince yetki devri yapılmış olsa dahi ret kararları ile görüş yazılarını Müdür tarafından imzalamak,

18. Kalite yönetim faaliyetlerini takip etmek, hizmetlerini yürütmek,

19. Tapu hizmetlerinin etkin, güvenli ve zamanında sunulması, işlemlerin makul bir sürede bitirilebilmesi  için  gerekli  tedbirleri  almak,  koordinasyonu  sağlamak,  bu  bağlamda personele gerekli disiplin ve eğitimi vererek müdürlüğün sevk ve idaresini sağlamak, işleyişle ilgili eksikliklerin giderilebilmesi için gerekli kontrol ve denetimleri yaparak gereğini yerine getirmek,

20. Müdürlükte yetki devrinin sağlanmış olması  durumunda, müdürlüğün sevk ve idaresini sağlamak,  müdürlüğün   iş   ve  işleyişi   ile  ilgili   koordinasyonu  sağlayarak   gerekli planlamayı  yapmak,  tapu  hizmetlerinin  etkin,  güvenli  ve  makul  bir  süre  içinde bitirilebilmesi için gereken bütün tedbirleri almak, bu amaçla evrak ve otomasyon sistemi üzerinden denetim yapmak,

21. Personel  verimliliğini  sağlayabilmek  amacıyla  müdürlük  personeline  iş  ve  işlemlerin

havalesinde gereken dengeyi gözetmek ve koordinasyonu sağlamak.

1.1.   BAŞVURULAN TEMEL BİLGİ KAYNAKLARI

-     2644 sayılı Tapu Kanunu

-     3194 sayılı İmar Kanunu

-     442 sayılı Köy Kanunu

-     634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu

-     4721 sayılı Türk Medeni Kanunu

-     657 sayılı Devlet Memurları Kanunu

-     6098 sayılı Borçlar Kanunu

-     5393 sayılı Belediye Kanunu

-     6831 sayılı Orman Kanunu

-     2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu

-     6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında

Kanun

-     Tapu Sicil Tüzüğü

-     2014/1 sayılı Tapu Müdürlükleri İş Akışı ve Yetki Devri Konulu Genelge

-     2012/2-1724 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatı Yetki,

Görev ve Sorumlulukları Hakkında Genelge

-     2009/6 sayılı Paylı (Müşterek) Mülkiyete Göre İntikal, 2644 S.K. 26 Md. İpotek

Tesis ve Tescil İstemi, Satış Vaadi ve Arsa Payı Kat Karşılığı İnşaat Sözleşmesi

Konulu Genelge

-     2007/4 sayılı Emlakçıların Ön Başvuru ile İş Takibi Uygulaması Konulu Genelge

-           Kurum içi diğer genelge ve talimatlar

 Bina ve Yerleşim Durumu

 Tapu hizmetleri Zile Hükümet Konağı’nın 1. katta yürütülmektedir.

 
 
Doğan KAYNARCA
İlçe Tapu Müdürü
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Derbis
  • Bilgi Edinme
Bahçelievler Mah. Güçlü Sok. No:3 Zile/TOKAT
0356 317 10 03